Tips till dig som hunnit betala

En del hittar hit till bloggen först efter att de gjort sin betalning. I vissa fall vet jag att banken hunnit dra tillbaka överföringen, men då är det viktigt att man hör av sig asap, dvs så fort man bara kan!

Det är det enda råd jag kan ge för att faktiskt få tillbaka sina pengar. Har man hunnit skicka det man hade till salu har man dock gått miste om den, så pengar förlorar man ju ändå tyvärr (i och med att man inte kan sälja objektet till någon annan).

Frågan har ställt vad som händer med det man skickat. Borde det inte komma i retur? Om inte, så borde ju trots allt finnas en mottagare i andra änden och då kanske man kan anmäla adressen/namnet på personen till polisen på orten i fråga?

Jag vet inte svaret på ovanstående. Jag har tyvärr inte hört talas om någon som fått tillbaka det de skickat. Vad det beror på har jag ingen aning om.

One thought on “Tips till dig som hunnit betala

  1. Adressaten lämnas inte ut, England skyddar dessa bedragare. Posten lämnar aldrig något till polisen och brottslingar studsar sina paket via England av den anledningen. Brottslingarna är inte ens där.

Kommentera

