Stor aktivitet bland kommentarer

Den här bloggen lever av sig självt. Det kommer in många kommentarer, ofta dagligen. Jag hänger inte med och uppdaterar listorna i den takt, som det kommer in nya namn/mailadresser, men så länge namnen/adresserna finns nämnda här i bloggen, så får man träff på dem om man googlar. Därför gör jag mig ingen brådska att uppdatera listor heller.

Huvudsaken är att den som googlar info om en person, som uppger sig för att vilja köpa något som finns till salu, hittar det den söker. Där är som sagt inte mina listor det viktigaste, utan att namnet står med i bloggen på något sätt.

Att underhålla den här bloggen är inte av hög prio i min vardag, men jag försöker ändå göra det ett par gånger per månad. Jag får mail om alla nya kommentarer, så även om jag inte svarat på dem här i bloggen, så har jag sett dem. Kommentarer som behöver godkännas för att publiceras godkänner jag inom något dygn.

Så även om kommentarer står obesvarade länge och listorna inte uppdateras, så har jag koll och bloggen fyller mycket väl sin funktion!🙂

Tack för att ni håller bloggen levande.

11 thoughts on “Stor aktivitet bland kommentarer

  1. Orsak till att Biljetshop.se är borttagen!????

    Som alla säkert vet arbetar internet berägeripolisen så snabbt de hinner pga exploderande bedrägerier.

    Det jag skrev om Biljettshop.se har polisen gått igenom och eftersom den misstänkte bedragaren bor i Göteborg så skickades alla handlingar dit för 2 veckor sedan. Göteborgsroteln för bedrägeri skall kalla den misstänkte eller göra hembesök.

    • Hej!

      Orsaken till att jag tog bort kommentarerna är till största del att dina kommentarer bemöttes av ägaren till den utpekade sajten. Denna angav kontaktuppgifter och bad om att bli kontaktad. Min blogg är inte tänkt att vara någon form av domstol och jag kan omöjligt veta vad som de facto är sanning och har varken tid eller intresse att själv rodda i saken. Jag tänker inte heller låta bloggen bli ett forum att argumentera i ett pågående polisiärt ärende.

      Kommentaren ovan får dock stå kvar. Du berättar att en polisanmälan är gjord och att förundersökning/utredning pågår. Fallet har alltså INTE GÅTT TILL ÅTAL, vilket jag vill understryka, och ingen är gripen, anhållen eller häktad.

      Du får gärna återkomma och berätta hur det hela utvecklas. Är det fler som blivit lurade på konsertbiljetter/pengar, så tar jag gärna emot info om det också. I dagsläget är det bara du, som skrivit om det här fenomenet här i bloggen. Jag vet dock att diskussioner förekommer på flashback och jag har också hittat ett par tidningsartiklar, som talar för din sak. Bland annat ser jag att nämnda sajt fällts i Allmänna Reklamationsnämnden nu i september.

      http://www.nsk.se/article/20120918/HASSLEHOLM/709189940/-/far-inte-tillbaka-biljettpengar

      http://www.dn.se/kultur-noje/biljettbedragerier-okar

  2. Tack för din blogg, bekräftade mina misstankar när jag skulle sälja en möbel, exakt samma mönster. Min person hette dock Danniela Antonio (danniela_ant1@hotmail.com) och transporten skulle betalas till David Bright.

  3. Bugar och bockar för denna bloggen !

    blev kontaktad av Marie Klein häromdan , ville köpa en Gjutjärnspis jag har på blocket !
    men när hon ville ha 4000 i betalning för frakt innan jag kunde får min summa så reagerade jag ! googlade namnet och hittade denna sidan !

    • Det har förekommit diskussioner kring den siten här på sidan. En person skrev en kommentar och anklagade biljettshops ägare för att vara en bedragare. Ägaren svarade tillbaka och ganska snart kände jag att det hela började utvecklas till någon sorts rättegång där ord stod mot ord. Eftersom jag omöjligt kan avgöra vem av dem som talade sanning, så valde jag att ta bort kommentarerna. Detta var i slutet av juli i fjol. Jag vet inte om företaget ägs av samma person i dag. Jag vet heller inte om den polisanmälan, som nämndes i ovan nämnda diskussion, har lett till vidare åtgärder. Ett tips är att besöka flashbacks forum och se om det finns någon aktuell diskussion gällande biljettshop där.

Kommentera

