Full aktivitet!

De sista dagarna har det varit full aktivitet på bedragarna, vilket märks både på besöksstatistiken här i bloggen och på antalet på kommentarer. Ca 3-5% av besökarna lämnar kommentarer.

Mitt syfte med den här bloggen är att alla ni som har en o-bra magkänsla inför en förestående affär ska kunna hitta info här och på så sätt undvika att bli lurade. När någon bidrar till att hålla bloggens uppgifter aktuella, genom att lämna info om nya namn, mailadresser osv, så får man träffar på det när man googlar. Det är alltså inte bara den text jag som bloggförfattare skriver, som man får träffar på när man söker på internet, utan även texterna i kommentarer finns med i sökmotorer.

Eftersom syftet med bloggen uppfylls ”bara” genom allt som skrivs här, så är jag – tyvärr – inte jättenoga att svara på kommentarer på en gång. De kan bli liggande obesvarade upp till ett par veckor. Men jag ser och läser alla kommentarer inom ett par timmar (via tfn) sedan de skrivits och ser jag något extra angeläget, så loggar jag in på bloggen och åtgärdar det.

Tack alla som bidrar till att hålla den här bloggen levande, aktiv och framför allt aktuell!

6 thoughts on “Full aktivitet!

  1. fick också sms från marie klein, trots att mitt telefonnr och efternamn inte ska synas i annonsen… hur får de tag på mitt telefonnr? i sms-listan står avsändaren yousisme, det kan ni kanske lägga till i er lista, tror inte jag såg det. Email var samma som ni har redan mariekl04@gmail.com

  2. Sms-avsändaren ”wangcharles” undrar (på engelska) om jag har möblerna kvar, vill ha svar till tati_juan1@hotmail.com (som finns registrerat redan på denna sajt)
    Ska göra mitt bästa för att driva honom till vansinne…
    Tack för en bra sida!
    /Johan

  3. Hejsan! Jag vart kontaktad genom mail från en Marie Klein igår kväll, som ville köpa mina möbler jag hade lagt ut på blocket. Denna person skrev att den var marin ingenjör och var på bermuda och seglade. Jag fick ett mail från paypal att hon hade lagt in pengar för mina möbler + extra pengar för att jag ska skicka 4000kr till hennes ” agent” Daniel Bjorn. I mailet stod det att det var en säkerhets åtgärd för kunden att jag skulle skicka 4000kr från mitt eget konto till denna Daniel Björn och sedan skulle jag få tillbaka pengarna genom den summa som hade dragits av ifrån hennes paypal konto. Mailet såg exakt ut som ett paypal mail med logga och allt. Jag skickade 4000kr till denna Daniel Bjorn genom western union och när jag hade gjort det skulle jag skicka tillbaka från samma mail uppgifter jag hade fått från wester union. När jag hade gjort det fick jag ett nytt meddelande från paypal att pengarna skulle läggas snart in på mitt konto efter att de hade gjort en bekräftelse och att det skulle ta ett par timmar. Jag väntade men såg ingen slags transaktion på mitt paypal konto och vart misstänksam. Så på morgonen ringde jag western union och de bekräftade att det kunde vara en bedragare. Jag hann hinna stoppa sändningen av mina pengar. När jag hade gjort det skickade jag ett mail till denna Marie Klein att jag hade stoppat sändningen av pengarna och att jag ville vänta till på Måndag då jag kunde kontakta paypal innan vi gjorde en affär tillsammans. Då fick jag ett mail tillbaka från henne. Där det stod att hon var besviken på mig för att jag inte litade på henne. Att hon hade litat på mig som en affärspartner och att hon absolut inte var en
    bedragare för att hon visste vad lagarna gällde för dessa brott. Att hon var en ärlig människa och att hon hade haft ett paypal konto i flera år. Efter hon skickade detta mail kändes det som en bekräftelse på att det verkligen en bedragare så jag google hennes namn och kom fram till denna sida. Jag skrev tillbaka till denna person och jag skrev att jag visste att det var en bedragare. Jag har inte fått någon mail tillbaka sen dess.

Kommentera

