Motstridiga uppgifter

Jag fick en kommentar för några dagar sedan, från en person som ansåg sig blivit lurad på en konsertbiljett. Den var köpt vita en sajt på nätet, som gav ett proffsigt intryck.

Med anledning av den kommentaren skrev jag ett separat inlägg ang det hela. Sajten samt personen som drev den namngavs, men jag hade redigerat bort andra personuppgifter, som initialt fanns med i ursprungskommentaren. Att jag valde att publicera namn berodde på att det finns en polisanmälan.

I dag kom en kommentar från den namngivna personen, som kraftfullt dementerat det som skrivits om honom (bortsett från att polisanmälan existerar). Han hade en förklaring till det skeende som beskrivits i bloggen, som gjorde gällande att inget lurendrejeri förekommit.

Kort efter detta kom ännu en kommentar från den person som skrev den allra första kommentaren, dvs den som ledde till mitt inlägg. Han gick till motangrepp på nyss nämnda svar från biljettförsäljaren.

Jag har nu raderat kommentarerna, inkl mina egna, samt nämnda inlägg. Detta då jag känner att jag inte vill riskera att delta i något som tenderar att bli fult. Vad som är sant och inte kan jag inte avgöra och min blogg är inte en plats att reda ut oegentligheter på.

Avslutningsvis vill jag säga att jag innerligt hoppas att jag inte haft osanningar, som kanske skadat ett företags anseende, publicerade i min blogg!

— Postat med WordPress för Android —

4 thoughts on “Motstridiga uppgifter

  1. När du sätter dig in i skojaren/bedragaren på *****.se så argumenterar ägaren på ett renodlat skojerisätt….han försöker lägga skulden på DALHALLA. Helt sjukt! Och detta tror Du på.
    Vi köpte biljetter den 18/4 och Tom Jones konserten var den 22/8. Dalhallas pris var 590 kr/st men vi fick betala 2048 kronor som Henrik fortfarande inte har återbetalat. Inte går det att lura en gammal musiker räv på det sättet. Så vad ni än gör låt Er inte bli lurade av en riktig bedragare.

    • Jag har inte tagit ställning varken för er eller motparten. Min blogg är inte en rättssal och jag tänker inte försöka avgöra vad som är sanning eller inte. Ord står mot ord (om ingen dom kommit, som jag inte vet om) och jag vill inte ha en diskussion om sanningshalten i resp parts påståenden här i bloggen.

      Info till övriga bloggläsare:
      Gotello har tidigare kommenterat här i bloggen och namngett en sajt för biljettförsäljning. Ägaren av denna sajt replikerade och en diskussion utvecklades. Jag valde då att radera alla kommentarer gällande biljettsajten.

Kommentera

