Ökad aktivitet

När jag bara hade infon om de här bedragarna i min andra blogg, så märkte jag tydligt på besöksstatistiken när bedragarna var i farten. Sökningarna, som ledde till min blogg, toppades av ”Marie Klein”, ”blocket”, ”paypal” och liknande.

Samma mönster har följt med till den här bloggen. Inte så konstigt förstås.

Jag gissar att när besöksantalet hit ökar, så är bedragarna på offensiven och har gjort massutskick till säljare på Blocket och liknande siter. Och så tänker jag… undrar hur många som INTE söker på internet och hamnar på exempelvis denna blogg? Som inte fattar misstanke, utan går i deras fälla och blir lurade på tusenlappar.

Hittills i dag (bilden togs ca kl 13.45) har bloggen haft 69 besökare. Hur många fler än det som har fått mail eller sms från Marie Klein, Sebastian Merye, Niklas Anderberg eller någon annan av dessa lurendrejare, tro?


Bloggen publicerades sent på kvällen den 25 april och hann få åtta besökare innan det blev den 26 april.

15 thoughts on “Ökad aktivitet

  1. TVÅ SCAMMERS ATT AKTA SIG FÖR….EN AV DEM VERKAR VARA NY…..

    Har en annons på Blocket…och idag kom det mail från en RICK JAMES som tydligen var på väg till China med båt. Han ville sååå gärna ha mitt vitrinskåp…..jag skulle bara skicka flera bilder och mina bankuppgifter….och så skulle hans agent komma och hämta skåpet bara transaktionen var avklarad. Han kan segla bra mycket längre än till China tycker jag. Och mailet var på engelska…..
    Kort därefter så fick jag ett mail från en MARIE KLEIN. Också på engelska…. Hon ville också ha flera bilder…..Men hon var tydligen inte ute på resa….:-). Fast det kanske kommer i nästa mail….hahaha

    Så en varning för dessa 2…..

    Håll i alla era personliga uppgifter…och lämna ALDRIG ALDRIG ALDRIG ut dem.

    • Jag har missat att svara på den här kommentaren, sorry. Men jag har sett den och jag har lagt in uppgifterna du ger i bloggens info. Tack för att du delar med dig.🙂

  2. Johnson Noak (johnnoak700@gmail.com) ville köpa min soffa idag. Men TYVÄRR är han just nu på en båt i bermuda.

    • Men åh, så synd! Att han är så långt borta, menar jag. Det blir sååååå komplicerat med affären då…😉

      Tack för uppgifterna, jag lägger in dem i bloggen. Nytt namn! Men samma gamla innehåll i mailet…

    • Marie Klein befinner sig just nu också på en båt på väg till Bermudas. Jag har annonserat ut ett köksbord med tillhörande stolar samt även en annons med tre mattor. Paypal anser hon vara det absolut säkraste sättet att betala på. När pengarna var mitt konto tillhanda skulle hennes ”shipping agent” dyka upp och hämta varorna… =) Skrev tillbaka igår att jag föredrar att han/hon som kommer betalar till mig kontant. Efter det har det ”varit tyst”…. Vad säger man!! Anade direkt att det var något lurt, vem kommer från England för att köpa en gosig lekmatta för barn för 300:-….

  3. Ping: Nytt namn på bedragare; Noak Johnson (14 maj 2012) |

  4. Har haft kontakt med samma kille idag. Tur att jag hittade denna sidan. Nu är det bara att ignorera honom. =)

  5. Man kan tacka internet, anade också lurendrejeri idag då jag fått mail av Marie Klein som var intresserad av att köpa mitt skrivbord som finns på blocket. Även denna gång var hon på skepp i Bermuda!!!

    /Petra

  6. Råkade precis ut för Marie Klein!!! Som tur var anade jag fuffens då personen skrev att hon ” right now at Bermuda”!!! Tack för att info finns på internet!

Kommentera

